Voldemort Admin
Liczba postów : 18
| Temat: Paralia - opis Czw Sie 22, 2013 8:05 pm | |
| PARALIA Kraj o średnim niższym rozwoju technologicznym. Wygląd – duża, leżąca na uboczu, słynąca z rozległych, trawiastych równin kraina, w której szczególnie często dochodzi do anomalii czasowych. Niezbyt duże miasta porozrzucane są dość chaotycznie, a sieci drogowa i kolejową są dość liche. Najbezpieczniejszym, ale najdroższym sposobem podróżowania jest teleportacja. Przez Paralię przepływa ogromna rzeka Nyta. Ustrój – federacja, poszczególne rejony uznają zwierzchność zarządcy głównego miasta kraju – Artynty.
[/justify]
Naród – w kraju mieszkają przede wszystkim Paralowie.
Język – paralski i jego dialekty. Znajomość zasadniczego paralskiego nie gwarantuje bycia zrozumianym w każdym zakątku kraju.
Ogólne – mieszkańcy Paralii znani są z umiejętności cieszenia się życiem, a szczególnie z jego ulotnością. Łatwo dostosowują się do nowych warunków, a narzekanie uznają za niepotrzebne marnowanie energii. Z drugiej strony, przez inne nacje uważani są za leniwych i zbyt wylewnych. Kraj podzielony jest na kilkanaście autonomicznych rejonów, w każdym z których używa się innej odmiany języka paralskiego. „Pęknięcia” w czasie nie ułatwiają poruszania się po kraju, gdyż można dotrzeć na miejsce wcześniej, niż się wyszło, albo dużo później. Są miejsca, gdzie czas jest spowolniony, albo zupełnie się zatrzymał. Gdzie indziej pędzi on z niebezpieczną szybkością i przebywanie w takich punktach wiąże się z ryzykiem nagłej śmierci. Miejsca występowania tych zjawisk nie są niestety stałe i okresowo przesuwają się ogniska czasowych anomalii. W związku z tym sporo jest w Paralii wyludnionych, pustych i miasteczek-widm. Anomalie czasowe występują szczególnie na terenie Paralii z uwagi na znajdujące się pod ziemią pozostałości starożytnej cywilizacji Tav, której zepsute machiny mają tendencję do zaburzania czasoprzestrzeni. Nie ustalono jeszcze, dlaczego tak się dzieje. Ta sama starożytna technika bywa też zgubna dla naprawdę nowoczesnych technologii. Między innymi z tego powodu miastom paralskim daleko do stopnia rozwoju Apohenum.
Kultura – szczególnie znane jest smętna, melancholijna paralska muzyka i poezja. Także we współczesnym zdobnictwie Paralowie chętnie wykorzystują elementy ze swojej bogatej mitologii lub motywy roślinne. Godne uwagi są też pozostałości wspomnianej cywilizacji Tav, które napotkać można na terenie niemal całej Paralii. Choć niebezpieczne, ruiny te przyciągają do siebie rzesze naukowców, próbujących ustalić zasady działania tavańskich maszyn oraz dokładne okoliczności zniknięcia wspomnianej cywilizacji. W miastach dominują klockowate, betonowo-metalowe konstrukcje. Na prowincji architektura jest bardziej tradycyjna i zdecydowanie ładniejsza. W powszechnym użyciu jest słynna czerwona dachówka.
Gospodarka - Parania to kraj o typowo rolniczym charakterze. Eksportuje głównie wielkie ilości zboża i słynnego wina. Spore dochody czerpie też z turystyki ekstremalnej, związanej z podróżowaniem do miejsc anomalii czasowych lub miasteczek-widm. Historia – ledwie kilkanaście lat temu zakończyła się wojna z Tevaanem, która kosztowała Paralię kawałek północnej części kraju. Państwo jest nadal ogromne, ale lata świetności ma już za sobą. Obecnie kilka z administracyjnych dzielnic kraju, zdradza chęć do całkowitego usamodzielnienia się, a władza centralna słabnie coraz bardziej.
| |
|